Eğitimi Yaratıcılığa Kamçılamak
Ali Aydın ve Abdulbaki Değer on beş günde bir yaptıkları A4 isimli sohbet/söyleşi programında bu hafta da eğitimin sorunlarını tartışmaya devam ettiler.
Programa bu hafta Kocaeli Üniversitesi’nden Sosyolog Prof.Dr. Vehbi Başer konuk oldu.
Başer’in “Eğitimciliği Yaratıcılığa Kamçılamak” tabiri üzerinden eğitimin ve eğitimcinin sorunları tartışıldı. Ayrıca şu soruların da cevapları arandı: Eğitimde yaratıcı öğretmen çok mu gereklidir?
Her öğretmen yaratıcı olabilir mi?
Öğretmen havuzumuzda yaratıcı öğretmen oranı kaçtır, düşük mü, çok mu düşük?
Kireçlenmiş öğretmen oranı kaçtır, yüksek mi, çok mu yüksek?
Öğretmeni hangi yöntem yaratıcı kılar, idealizm pompası, sopa tehdidi, para havucu, statü vaadi?
Pekiyi öğretmenin (ya da başka meslek mensuplarının) yaratıcılığa teşvik edilmesinde etkili ve yaygın bir yöntem var mıdır?
Öğretmenlik formasyonu, eğitim akademisyenlerinin pek de pratikle alakası olmayan dersleri ile sağlanamıyordu, bakanlığın elinde sihirli değnek mi var?
Türkiye’de basılan kitap/makale havuzunda bir alana özgü “özel öğretim yöntemleri”ni konu edinen kaç yayın vardır?
Öğretmenin karşılaştığı özel bir olayda, danışmanlık alabileceği bir mercî, bir meslek, bir mekanizma, bir muhatap var mıdır?
Öğretmenleri kireçlenmiş ve artık sadece “akçalı işler yolsuzu” yöneticilerden nasıl kurtarabiliriz?
Öğretmenleri, camiadaki kireçlenmiş öğretmen eskilerinin oluşturduğu yılgınlık ve teslimiyetten korumak mümkün mü?
Öğretmen, (teorik-hümaniter/meslekî-akademik/meslekî-pratik) öğrenmeyi sürdüren bir meslek insanı haline getirilebilir mi? Nasıl?