Eğitimin Krizi
Prof. Dr. Ferhat KENTEL-Ali AYDIN-Abdulbaki DEĞER
Yürüttüğümüz eğitim sisteminin hangi koşulların/motivasyonların ürünü olduğunu biliyoruz. ‘Makbul vatandaş’ üretim üslerinden birisi olan eğitim sistemi kendisini var, görece meşru kılan ve uygulayıcıları için de motivasyon sağlayan düşünsel-felsefi, siyasal, ekonomik ve teknolojik koşullar üzerinden şekillenmişti. Geldiğimiz noktada tüm bu koşullarda büyük bir başkalaşım ile karşı karşıyayız. Duygu Sosyolojisinin penceresinden bakıldığında, bu başkalaşım nasıl değerlendirilmelidir, bu yaşanmışlıktan hareketle ne tür bir tarihsel okuma yapılmalıdır? Zira, bu sistemin bahsettiğimiz koşullarla yapısal bağı var diğer yanda buranın (Türkiye’nin), buradakilerin (Türkiyelilerin) de başka bir hikâyesi var. Yapı ve hikâye(ler) ne tür eklemlenmelere, kırılmalara, baskılara veya direnişlere yol açtı? Bugün devraldığımız yapı ile her gün doğası gereği başkalaşan hikayelerimiz arasında ilişki veya temassızlık var mı? A4’de Prof. Dr. Ferhat Kentel ile Eğitimin Krizi’ni konuşuldu.