Diplomaya Dayalı Alan Değişikliği Talebi Karşılanmalıdır!
Daha önceki yıllarda uygulanmış ve uygulanması meşru, makul hatta gerekli olan bir prosedürün terk edilerek belirsizliğe ve suskunluğa mahkum edilmesi hem bu talebi dillendiren öğretmenleri mağdur etmekte hem de çalışanlarının taleplerine duyarsızlık gösteren MEB'i imaj kaybına uğratmaktadır. Oysa MEB'in kendi çalışanlarının talep ve beklentilerini karşılaması varoluşunun gereğidir. Diğer taraftan iş ve işlemlerini "hesap verebilirlik", "öngörülebilirlik" gibi temel esaslara uygun yürütmesi, talep ve beklentileri dikkate alması, Anayasal güvence altına alınmış olan "….çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları korumak…" maddesi doğrultusunda planlama yapması MEB'in görevi ve sorumluluğudur.
Bu açıdan çalışanların mesleki doyumları, iş barışı, huzurlu ve verimli bir öğretmen-öğrenci ilişkisi vs. gibi doğrudan eğitim-öğretimin niteliğine etki eden "diplomaya dayalı alan değişikliği" talebi acil bir şekilde beklentilere uygun, periyodik ve öngörülebilir bir takvime bağlanması gerekmektedir. Eğitim sisteminin temel bileşeni olan Öğretmenlerimizin keyfi uygulamalarla mağdur edilmesi, önlerinin kapatılması, talep ve beklentilerinin görmezden gelinmesi kabul edilemez.
ÖZGÜR EĞİTİM-SEN olarak "diplomaya dayalı alan değişikliği" ile ilgili olarak belirtilen temel prensipler doğrultusunda MEB'i kendi görevine ve varoluş gerekçesine uygun hareket etmeye çağırıyoruz. Belirsizlikle ve suskunlukla konuyu ele alan MEB, öğretmenleri, öğrencileri dolayısıyla eğitimin niteliğini doğrudan etkileyen konunun hayatiyetini kavramalı ve kendi personelinin taleplerini görmezden gelerek itibarsızlaştırmaktan vazgeçmelidir.
10.10.2016
Abdulbaki DEGER
Özgür Eğitim-Sen Genel Başkanı