Özgür Eğitim-Sen

Kafa karışıklığıyla akıl-ruh sağlığı nasıl felç edilir?

31.03.2021
A+
A-
Kafa karışıklığıyla akıl-ruh sağlığı nasıl felç edilir?

Pandemi sürecine hızla adapte olup krizi yönetmeyi beceremeyen MEB, krize yenilmiş ve teslim olmuş gözüküyor. Kafa karışıklığı, ne yapacağını bilememe, net kararlar verememe, her kafadan bir ses çıkma durumunun yarattığı kaotik ortamda sistem yönetilemez hale gelmiş durumda. Dünden beri Cumhurbaşkanlığı Kabinesi kararlarının açıklanmasından sonra yaşananlar ise bu yargıyı katmerleyen bir rol oynuyor.

Ankara ili örneği üzerinden yaşanan kaotik ortamı kronolojik olarak aktaralım: 2 Mart 2021 tarihinde ara sınıflar da dahil tüm kademelere hibrit uygulama şeklinde açılan okullar, geçtiğimiz hafta yazılıların yapılıp yapılmaması konusunda büyük bir çalkalanma yaşadı. Önce okullara “hemen yarın yazılıları yapın” diye talimat gönderildi. Veliler ve öğrenciler panik halde tepki gösterince yeni bir yazıyla ara sınıfların (5-6-7-9-10-11) yazılıları 3 Mayıs tarihine ertelendi. Yalnız sınavlar ertelenmekle birlikte öğrenciler haftada iki gün okula gitmeye devam ettiler. Okul açık olmasına rağmen sınavların kırk gün sonraya ertelenmesi, “Virüs sadece sınav anlarında mı aktif hale geliyor?” sorusunu sordurdu. Bu arada okulların bir kısmı sınavları 3 Mayıs’a ertelerken büyük bir kısmı da resmi yazıyı farklı yorumlayıp sınavlarını bu hafta yapıyor.

Dün itibariyle de Cumhurbaşkanlığı Kabinesi kararları açıklandı ve ilk açıklamada okulların tamamen uzaktan eğitime geçmesine dair net bir bilgi verilmedi. Ancak MEB’in okullara gönderdiği “Okulların Açılma ve Uygulama Kriterleri” başlıklı risk tablosunda “çok yüksek risk” anlamına gelen kırmızı bölgelerde ara sınıfların tamamen uzaktan eğitime geçeceği bilgisi verildi. Bu talimata uyarak okulların büyük bölümü Salı günü itibariyle öğrencilere ara sınıflarda uzaktan eğitime geçildiği bilgisini verdi. Okul müdürlerinin bir bölümü de net bir kararın çıkmasını beklemeye karar vererek yüz yüze eğitime devam etti.

30 Mart akşam ise İl Umumi Hıfzıssıhha kararının yayınlanmasıyla hibrit eğitime tekrar devam edilmesi kararı verildi. Valiliğin yayınladığı Hıfzıssıhha Kurulu kararının 10. Maddesinde, 2 Mart 2021 tarihinde alınan kararların aynen devam ettirileceği belirtiliyor. Peki bu durumda çok yüksek riskli bölge durumunda olan Ankara hangi mantıkla eğitime devam edebiliyor? Eğer dikkate alınmayacak idiyse risk gruplarına göre illeri renklendirip her renge ayrı uygulama yüklemenin ne anlamı kaldı? Devletin iki kurumu aynı durum için farklı kriterler koyuyor, birinin söylediği diğerini nakzediyor ve her biri farklı uygulamalar dikte ediyor. Koyulan bir kural hiçbir gerekçe gösterme gereği duymadan ihlal ediliyor ve kuralın tam tersi bir uygulama yapılıyor.

Ayrıca çok kötü bir Türkçeyle kaleme alınan resmi yazılar net ve anlaşılır olmaktan çok uzak olduğu için eğitim kurumları tarafından farklı tefsirlere tabi tutuluyor, bu da farklı uygulamalara neden oluyor. Okul Whatsapp gruplarında her biri farklı şeyler söyleyen resmi yazılar uçuşuyor, okul idarecileri öğretmenlere, öğretmenler de öğrencilere sürekli son yeni durumu-değişikliği haber veriyor. Her sabah yeni bir uygulamaya uyanan çocuklar ne zaman sınav olacaklarını da okula gidip gitmeyeceklerini de bilemez durumdalar. Devlet kurumlarının ciddiyet, kararlılık ve netlikten uzak tutarsız tutumları pandemi ile mücadele sürecini sekteye uğrattığı gibi öğrencilerde de devlete ve kurumlara olan güven duygusunu tahrip ediyor. Pandeminden başından bu yana basitleştirin, sadeleştirin diyoruz. Lakin ne edip edip işi içinden çıkılmaz hale getirmeyi başarmaya devam ediyoruz. Yazık, gerçekten yazık!

Bekir Birbiçer

Özgür Eğitim-Sen MYK Üyesi

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.