Özgür Eğitim-Sen

Özgür insan, özgür eğitim, özgür ülke

25.11.2016
A+
A-
Özgür insan, özgür eğitim, özgür ülke

 

 Kayseri Küçük Millet Meclisi toplantılarındaki gündeme gelen konulara ilişkin olarak Özgür Eğitim-Sen Kayseri Temsilcisi Halit Şimşek,  “özgür insan, özgür eğitim, özgür ülke” düşüncesiyle çeşitli teklifler sundu. Meclis’te yeni anayasal düzenlemeler ve yapısal reformlar gerektiren konuları gündeme getiren Halit Şimşek, teklif maddelerini ise şöyle sıraladı:
1)Her kesimin, inancın Meclis’te belli bir oranda temsil edilebileceği bir düzenlemenin yapılması

2) Bütün inanç ve kimliklerin anayasa engeline takılmadan özgürce kendini ifade etme ve ibadet ve diğer yaşam biçimi hakkının tanınması

3) Bütün resmi idari ve siyasi kadrolarda ve sivil toplum örgütlerinde başkanlık ve müdürlük temsilciliğinin iki dönemle sınırlandırılması. Zira lider merkezli idareciliğin sona ererek herkesin eşit katılıma ve temsile sahip olduğu lider sultasından kurtulduğu kurumların genel kabulü anayasal güvence altına alınmalı

4) Tevhidi tedrisat kanunun kaldırılarak eğitim- öğretimin önündeki resmi ideolojiye uygun birey yetiştirme mantığı terk edilmelidir. Tek tip insan yetiştirme anlayışı Milli eğitim politikamızdan çıkartılmalıdır.

5) Yoksul halk kesimlerinin insani temel ihtiyaçları olan ekmek, su, enerji, sağlık ve eğitim ihtiyaçlarının belli bir kısmı devlet ya da yerel yönetimler tarafından desteklenmeli.

6) Düşünce suç olmaktan çıkarılmalıdır.

7) Devlet eliyle zorunlu dersi ve din görevlisi yetiştiren kurumlar kaldırılmalı. Din eğitimini talep eden özgürce istediği yerden bu eğitimini alabilmeli.

 

8) Anadilde eğitim imkanı sağlanmalı. Yabancı dil ayrıyeden öğretilebilir. Ama eğitim dili her zaman için ana dil olmalı.

 

9) İlkokullarda ve liselerde başörtüsü gibi en temel ve en masumane bir hakkın önüne geçerek çocukların okuldan ilişiğinin kesilmesine bir son verilmeli.

10) YGYS ve LGS sınavları kaldırılmalı. Öğrenci eğitim yaptığı okulun programına uygun okulun sınavına girerek başarısı oranında o okula kayıt imkanı sağlanmalı. Tombaladan neresi çıkarsa mantığına son verilmeli. Okullara alınacak öğrenci sayısı ile ilgili olarak DPT ve TUİK gibi kurumlarla koordineli bir işbirliği olmalı. Bu sayede diplomalı işsiz olayı en aza inecektir.

11) Meslek liselerine gereken önem daha ciddi bir biçimde verilmeli ve altıncı sınıftan itibaren öğrencilerin istidadına göre yönlendirme faaliyeti belli bir ekip tarafından uygulanmalı.

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.