HİÇ KİMSE TOZ PEMBE BİR TABLO ÇİZMESİN (2012-10-11)
Şanlıurfa Özgür Eğitim Sen İl Temsilciliği olarak Sayın Milli eğitim Bakanı ve İlimizin eğitim öğretiminden sorumlu olan yöneticilerinden ricamız, birbirlerine pembe tablolar çizmesinler. Özellikle İl Milli eğitim Müdürlüğü yöneticilerinden ricamız bakanı istatistiki veriler ile dolu olan faydasız sunulara boğmasınlar, ilimizin içinde bulunduğu durumu artıları ve eksileri ile tam olarak yansıtsınlar.
Bizce İlimizin Eğitim Öğretim durumu tam bir facia durumundadır.
Mevsimlik işçi olarak başka illere giden ailelerin çocukları yıllardır eğitim öğretim faaliyetlerinden geri kalıyorlar. Bu çocukların eğitim öğretimden geri kalmaları bir yana bu çocukların devam ettiği okullarda da eğitim öğretim faaliyetide sekteye uğramaktadır.
Okullarımızın büyük çoğunluğu ikili öğretim yapıyorken 5. ve 9. Sınıflarda ders saatlerininartırılması,bu okullarda eğitim öğretimi daha da zorlaştırdı.
Seçmeli derslerin müfredatı, ders kitabı, öğretmen kılavuzları ve öğretmenleri zamanında hazırlanmadı. Bu yüzden birçok okulda seçmeli dersler ya boş geçiyor veya alanı olmadığı halde başka bir öğretmene veriliyor.
İlimizde Öğretmen ve derslik ihtiyacı çok fazlayken, 12 yıllık zorunlu eğitim bu ihtiyacı had safhaya çıkardı. Bu yüzden birçok okulda dersler hala boş geçiyor. Sınıf mevcutları gereğinden fazla arttı. Bilişim teknoloji sınıfları, kütüphaneler vb. kullanım alanları derslik ihtiyacını karşılamak amacı ile kapatıldı veya birleştirildi.
Okul yapmak için arazi bulunamazken, Milli eğitim Bakanlığına tahsis edilen, fakat Harran üniversitesinin işgal ettiği 45 530 metre karelik arazi bir türlü geri alınamıyor. (Milli eğitim Bakanı Sayın Ömer Dinçer bu üniversitenin akademik yıl açılıştörenine katılarak bu üniversiteye psikolojik destek sağlıyor.)
İş-Kur tarafından okullarda geçici görev ile çalıştırılan onlarca hizmetli, okullardakaosa neden oluyor. Okullarda bu işçileri barındıracak yer yok. Bu yüzdende bu işçiler ortalıkta dolanmak zorunda kalıyor veya varsa okulun izbe bir yerine tıkıştırılıyorlar. Ayrıca bu kadar çok yabancı kişinin etrafta gezinmeleri öğrencilerin psikolojisi ve güvenliği açısından risk oluşturması; işin başka bir trajik tarafı.Birde listelerin oluşturulması döneminde yaşanan torpiller ve torpilli oldukları için okullarda iş yaptırılamayan işçiler de bu işin ayrı bir handikabı.
Okulların memur ve güvenlik personel ihtiyacının bir türlü giderilmemesi okullarda yöneticilerin iş yükünü artırmakta ve okullarda güvenlik zafiyeti oluşturmaktadır.
“Okullar Hayat Olsun Projesi” İlimizin gerçekliğine uymadığı için neredeyse hiç uygulanmıyor.
Bölgemizde son zamanlarda okullara, öğretmenlere ve öğrencilere yönelik yapılan saldırılar ve Suriye ile yaşanan sıcak çatışmalar bölgedeki eğitim öğretim faaliyetlerini sekteye uğratmakta. Gelecekte okullar, eğitim çalışanları ve öğrenciler için büyük risk alanları olarak görülmektedir.
12 yıllık zorunlu eğitim ile birlikte ilimizde yeni açılan veya öğrenci sayısı artan okulların eğitim öğretim araç gereç ihtiyaçları karşılanamamaktadır.
İlimizde taşımalı eğitim yapılan okullardaki taşıma sistemi 12 yıllık zorunlu eğitime vebu kapsamda ders saati artan 5 ile 9. Sınıflara uygun ayarlanamadığı için taşıma sisteminde kaosyaşanmaktadır. Bu kaos çocuklarımızın hayatını tümden olumsuz etkilemektedir.
İlimizde açılan bazı imam hatip ortaokulu ve liseleri ders verecek öğretmen, ders dinleyecek öğrenci veya öğrencinin oturacağı sıra ve masa bulamamaktadır.
İlimizde yıllardır okul inşaatlarışartnamelere uygun tamamlanmamakta, bu yüzden de okulların eğitim öğretim faaliyetlerinde aksamalar meydana gelmektedir. Bu kapsamda olan okulların yöneticileri sorunların giderilmesi için çaba göstermekte maalesef sonuç alamamaktadırlar.
İlimizin eğitim çalışanları yıllardır Erzurum gibi iller ile birlikte 15 Eylül tarihinde takım elbise giymek ve kravat takmak zorunda kalmaktalar.
İlimizde kira fiyatlarındaki fahiş derecede ki artış ilimizde çalışan eğitim çalışanlarını ciddi anlamda sıkıntıya sokmaktadır.
İlimiz, İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin Müdür yardımcısı ve Şube Müdürü norm kadro sayısı çok yetersiz.İlimizde bu kadrolarda olan bazı yöneticilerin geçici görevli olması vebu geçici görevli olan yöneticilerin konjonktüre göre belli periyotlar ile değişmeleri, onların işlerine motive olmalarını ve sahiplenmelerini zorlaştırmaktadır. Bu yüzdende İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri sorumlu oldukları İl/İlçenin eğitim sorunlarını taşımaktan çok uzak bir görüntü sergilemekteler.
Sözün özü olarak: ” Herkesi gerçekler ile yüzleşmeye,sorunları görmezden gelmemeye ve ötelememeye değil; çözüm odaklı düşünme ve çalışmaya davet ediyoruz.”