Özgür Eğitim-Sen

Akla ziyan işler olduğunu düşünüyoruz

29.06.2019
A+
A-
Akla ziyan işler olduğunu düşünüyoruz

Şanlıurfa Özgür Eğitim Sen İl Temsilcisi Abdulgani Demir,  açıklanan LGS sonuçlarında Şanlıurfa’nın 79. Sıraya gerilemesine tepki gösterdi. Demir,  “Özgür Eğitim Sen olarak; Son yıllardaki başarısızlığımızın temel etkenlerinden birinin yapılan akla ziyan işler olduğunu düşünüyoruz.” Dedi.

Yapılan yazılı açıklamada şu ifadelere yer verildi:
2019 LGS sonuçları açıklandı. Şanlıurfa geçen sene 77. Sırada idi bu sene bir basamak daha düşerek 78. Sıraya geriledi. Bu rotada devam edildiği takdirde önümüzdeki sene 79. Sıraya demir atması kaçınılmaz bir sonuç olacaktır.

Yakında YKS sonuçları da açıklanacak, özellikle en nitelikli okulların toplatıldığı Eğitim Kampüsü Okulları faciasından sonra Türkiye Sıralamamız muhtemelen yine geçen seneden daha kötü olacaktır.

Tüm eğitim paydaşlarının şapkasını önüne koyup, Eğitim Öğretim sorunlarını doğru teşhis edip, sorunlara gerçekçi ve uygulanabilir çözümler bulması gerek.

Özgür Eğitim Sen olarak; Son yıllardaki başarısızlığımızın temel etkenlerinden birinin yapılan akla ziyan işler olduğunu düşünüyoruz.

Normal eğitime geçmek için koşulları uygun olmadığı halde birçok okulun normal eğitime geçirilmesi için uygulanan zorlama yöntemler okulların kimyasını bozdu. Okullar Öğrencilerin tıkıştırıldığı dersliklerden ibaret hale geldi.

Birçok okulun dersliklerinde klima olmaması, sıra ve masalarının kötü olması, özellikle yaz aylarında sınava giren Şanlıurfalı öğrencileri olumsuz etkilemektedir. Oysa İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri Belediyelerle yapacakları protokoller ile dersliğinde klima olmayan ve sınav yapılan okulların bu ihtiyacını çok rahatlıkla karşılayabilir.

Şanlıurfa ilindeki Eğitim Kampüsü okul yapılanması eğitime pozitif ve olumlu katkı yapmaktan çok uzak; Eyyübiye İlçemizde ki Kapalı hapishane, Haliliye İlçemizde ki ise Açık Hava Hapishanesi görünümünde  muhtemelen diğer ilçelerdeki Eğitim Kampüsleri de pek farklı formatta değil. Bize göre Eğitim Kampüsü Okul Formatının Şanlıurfa’da uygulanma şekli Şanlıurfa eğitiminin dibine konulmuş dinamit bombasıdır. Acilen gözden geçirilmelidir.

Okulların işin ehli ve liyakat sahibi olan kişilere teslim edilmesi yönünde bir gayretin olmaması, okullara bazı dernek, vakıf ve siyasi ilişki sahibi kişilerin yönetici olarak atanmasına yol açmıştır. Bu yöntem ile atanan kişiler, yöneticisi olduğu okulda, çalışma barışını bozmuş, okulunda tarafgir ve ideolojik bir yönetim tarzı sergilemiştir. Bunun sonucunda o okullar, soruşturmalar ile boğuşan, moral ve motivasyonu sıfırlanmış hale gelmiştir.

Kaynakların verimli ve etkin bir şekilde kullanılmaması, gereksiz kaynak israflarına yol açmıştır. Örneğin son kaynak israfı İl Milli Eğitim Müdürlüğünün eski binasının Şanlıurfa Kız Anadolu lisesine dönüşümü ve Aynı Şekilde Şanlıurfa Kız Anadolu Lisesi’nin eski binasının Kuruma dönüştürülmesi için harcanan para. Çift taraflı yapılan/yapılacak olan harcamanın gerekliliğini bugüne kadar anlayabilmiş değiliz.

İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerindeki birçok yöneticinin enerjisini gereksiz yere kurum içi çekişmelere harcaması, birçok yöneticinin yetkisini kullanmasının önü kesilerek pasifleştirilmesi, birçok yöneticinin görev değişikliği ile atıl hale getirilmesi sonucu kurumsal aidiyet, ekip ruhu ve kurumsal barış bozulmuş, kurumlar cadı kazanı görünümü kazanmıştır.

Okul yapımında bölge ihtiyacının doğru bir şekilde tespit edilmemesi, Okul yapımında ideolojik Saikler ve kişisel isteklerin daha çok belirleyici olması sonucu okullar bölge ihtiyacını karşılamaktan uzak kalmıştır. Bu konuda yaşanan sıkıntıyı gidermek için başvurulan okulun başka binaya taşınması yöntemi o okulların personeli, öğrencisi ve öğrenci velisi üzerinde olumsuz sonuçlara yol açmıştır.

Şanlıurfa’ya atanan her İl/ilçe Milli Eğitim Müdürünün kendisinden önceki çalışmaları, projeleri olumlu da olsa devam ettirmemesi, Kişisel reklamı, ikbali ve hedefleri için sıfırdan başlamayı tercih etmesi.  Her çalışma ve projeyi yöneticinin ömrü ile sınırlamış böylece zaman ve kaynak israfı had safhaya ulaşmıştır.

Eğitim Öğretimin verimine, niteliğine katkı sunmaktan uzak program, seminer ve konferanslara okul yöneticilerinin, öğretmen ve öğrencilerin yaygın olarak taşınması eğitim öğretime zaman zaman darbe vurmuştur.

Özellikle bu sene ramazan orucunun  mayıs ayına, Ramazan Bayramının da haziranın ilk haftasına denk gelmesinden dolayı bir buçuk ay nerede ise birçok okulda eğitim öğretim yapılmamıştır.

Özgür Eğitim Sen Olarak; Şanlıurfa Eğitim ve Öğretiminin sadece İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlerine bırakılmayacak kadar değerli olduğunu, bu yüzden Valilik/kaymakamlıklar,  Büyükşehir ve İlçe Belediyeleri, İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve ilgili STK lar ile beraber çalışılması ve elbirliği ile Şanlıurfa Eğitiminin yeniden yapılandırılması gerektiğini düşünüyoruz.

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.